Türkiye’nin Maldivleri Salda Gölü: Konaklama, Ulaşım ve Yemek

Bir merakla gittim Türkiye’nin Maldivleri olan Salda Gölü’ne. İstanbul’dan araçla yolda Afyon’da Cumhuriyet Sucukları tesislerinde sucuk ekmeğimi yiyerek (mutlaka uğrayın) ve molalar dahil 9 saat sürdü yolculuk. Sabah erken saatte Yeşilova’ya vardık. Gelmeden önce herhangi konaklama vs bilgisi alamadım, zira internette yeni yapılacak tesisler vs şeklinde yorumları okumaktan sıkılmıştım. Bu yazıda Salda’ya gitmek isteyenlerin işlerine yarayacağını düşündüğüm bazı noktalara değineceğim.

Salda ve Ben

Salda Gölü’ne Ulaşım

Aracımla gittiğim için yandex haritalarda rotayı girmeniz yeterli olacaktır. Yeşilova’ya giriş yaptıktan sonra karakolun karşı sokağından Kayadibi Köyü’ne sapan bir ara yol var. Yolu takip ettiğinizde göle ulaşıyorsunuz.

Salda Gölü Konaklama – Nerede Kalınır ?

Yeşilova’da 2 adet hotel mevcut. Bunlardan birinin kapısına geldiğimde çıkış yapan bir aile görüp fikir aldım. Memnun kalmadıklarını ve tekin bulmadıklarını belirttiler. Oda fiyatı 175 TL imiş. Çarşıdaki diğer hotelinde vasat olduğunu öğrendim. Göl kenarında Salda Lake Hotel varmış orası da 250 TL istemiş.

Çarşıda yemek yediğim Osman Usta’nın Yeri’nde Onur adında bir arkadaş ile konuşurken konaklama için bazı alternatifler sundu. Teşekkürler kendisine.

Göl kenarındaki Salda Lake Hotel e gittim ve göl manzaralı bir oda istedim. Fiyat 175 TL idi 150 TL’ye anlaştık. Tatil için gittiğiniz yerlerde pazarlık yapmayı ihmal etmeyin. Unutmayın ki bu fiyatlar siz geldiğiniz için absürt rakamlara çıkabiliyor.

Salda Lake Hotel konumu itibariyle işimize oldukça yaradı. Odalar temiz, duşlar temiz, sabah kahvaltısı standart, çalışanlar güler yüzlü ve muhabbeti hoş. Burayı size tavsiye ederim. Rezervasyon için; 0530 484 44 80 – 0248 618 25 86 numaralı telefonları kullanabilirsiniz.

Eğer çadır kurmak isterseniz çadır alanları mevcut. Ekstra olarak göl kenarında bazı alanlarda da ücretsiz kamp kurma imkanını bulunmakta.

Salda Gölü’nde Nerede Yemek Yenir ? – Yeme – İçme

Sabah kahvaltı olarak güzel bir mercimek çorbası içtim. Yukarıda da belirttiğim gibi Osman Usta’nın Yeri olarak bilinen tam çarşının içinde köşede bulunan bir mekan. (Çorba 7 TL olmayaydı iyiydi 😊) Yemek lezzetli olunca akşamda burada yemeye karar verdim. Fiyatlar oldukça ideal. Kuru fasulye 5 TL (tadı oldukça lezzetli yapan ablanın ellerine sağlık) pilav 5 TL, Burdur Kebabı 15 TL şeklinde uygun fiyatlarla gidiyor liste. Burdur kebabını tavsiye ederim. Dananın kaburga etinden yapılıyor herhangi bir baharat vs yok, oldukça lezzetli ve doyurucu.

Lokantada tanıştığım Onur adındaki arkadaş ile irtibat kurmanızı öneririm (tel: 0543 420 40 28) zira aklınıza takılacak her konuda sizi yönlendirecektir.

Salda Gölü Gerçekten Turkuaz mı ? Suya Girilecek Alanlar

Verile tavsiyelerden bazıları doğanbaba plajı ve doğanbaba plajına giderken solun sağında tek olan evin karşısındaki plaj (tarif böyle😊) ve tabi ki Salda Plajı.

Salda Gölü - Kayanın Önündeki Yer
Salda Gölü – Kayanın Önündeki Yer

İlk gün sebebiyle hotelden çıktım ve birkaç yüz metre ileride turkuaz su ve beyaz kum bulunan bir alan gördüm. Fotoğraflarda gördüğümüz mavilik ve temizlik ile burada deniz girip güzel bir başlangıç yaptım. Giren kişi fazla olmadığı için su çok temizdi. Buranın tarifi şu şekilde; hotelden çıkıp 200-300 metre gidince yolun solunda büyük bir kaya var. O kayanın önündeki alan.

Yolun sağındaki tek evin karşısındaki plaja geçtiğimde ise biraz hayal kırıklığı oldu. Az biraz kalabalıktı ve su bulanık olmasının yanı sıra kirliydi. Kirliliğin derecesini sahile vuran suyun bıraktığı lekeden anlaşılıyordu. Burada suya girmeden Doğanbaba Plajı’na gittim.

Doğanbaba Plajı bölgede bilinen ve bu sebeple de kalabalık olan bir plaj. Ağaçların altında piknik vs yapma imkanı da mevcut. (Diğer alanlarda ağaç vs yok) Su kalabalık sebebiyle bulanıktı fakat temizdi. Kıyıdan biraz açılınca turkuazla buluşmanız mümkün.

İlk gününde yorgunluğuyla yüzme faslını bitirdim.

2.gün Salda Plajı’na gittim. Doğanbaba yolunu takip ederek plaja ulaşmak mümkün. Fakat dikkat edin Salda Plajı’na geldiğinizde Salda köyüne girmek istemiyorsanız girişte sol tarafta stabilize yol var, yolu kaçırdığım için köy içinden gittim. Köyde 2 adet market mevcut.

Salda Plajı Genel Görünüm

Veeee Salda! Arabayı park alanına bırakıp (5 TL ücret) 50 metre yürüyerek suya ulaştım. Biraz kalabalık vardı ve haliyle suyun giriş kısımları bulanıktı. Biraz ilerleyince fotoğraflarda görülen mavilik ve suyun içinde buldum kendimi. Su çok sığ olduğu için derin bir yerlere gitmek için baya baya ilerlemeniz gerekiyor.

Salda Gölü Genel Bilgi

Su magnezyum vs yataklarından oluştuğu için bolca kil mevcut. Suya girdiğiniz bazı noktalarda dizinize kadar batabilirsin, panik yapmayın ve bir sonraki adımınızı atın. Suda su yılanları da mevcut. Öyle kafalarını çıkarıp size bakıyorlar o esnada muhabbet ettiniz ettiniz, yaklaştığınızda kaçıyorlar. Su yılanlar zehirsiz ve sevimli oldukları için korkmanıza gerek yok.

Bir sonraki rota Olimpos. Deneyimleri aktarmaya çalışacağım.

Aklınıza takılan soruları aşağıdan iletebilirsiniz. Daha fazla görsel için instagram’dan takip edebilirsiniz: durkayaipsir

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

CAPTCHA Image
Reload Image
error: İçerik korunmaktadır !!